Україна м. Київ

інформація про продавців
в категоріях і товарах

  • 0
  • Кошик порожній

Архітектура. Екскурс в історію.

Архітектура. Екскурс в історію.
NewWall | 10.09.2018 17:04

Архитектура и дизайн

Як відомо, початок ландшафтного дизайну пов'язано з поданням раю на Землі, тому не згасає прагнення людини створити біля свого житла райський куточок. Кожен народ має своє уявлення про рай, залежне від релігійних течій і віянь, природних умов тієї чи іншої країни. І як би людина не називала свій будинок, починаючи з античних часів і закінчуючи сучасністю, "замки", "фортеці", "палаци" або котеджі, - всі вони нерозривно пов'язані з Природою, з прагненням до прекрасного. Про красу древніх садів ми можемо судити за старовинними картинами і фрескам, які збереглися до нашого часу. Наприклад, розпис в Садовій кімнаті в Будинку Лівії в Римі, виконана в I столітті до н.е., відображає ідеалізований образ райського місця. Зі зміною епох змінювалося і помилкове уявлення про красу. Сади не є тут винятком.

Високий рівень садового мистецтва в античний період базувався виключно на розвинутій культурі садівництва стародавнього Сходу, яка представляла собою одну з основ світової культури садового мистецтва взагалі. Стародавні римляни і греки використовували сад як житло настільки ж часто, як і сам будинок. Готичне розуміння образності не дуже налаштовувало на подальшому розвитку мистецтва саду. Характерною рисою просторового рішення готичних садів було їх геометричне розподіл на ділянки правильної форми.
Архитектура и дизайн

Велике значення для розвитку садового мистецтва мала епоха Відродження. Виникли нові тенденції в розвитку думки, в прагненні особистості до свободи, до радощів життя. Змінилися і погляди на розуміння місця саду в житті людини. Сади стають не тільки природним компонентом чудових маєтків феодалів, а й займають значне місце в міських забудовах. Замість важкодоступних фортець починається будівництво замків. І обмежені по площі, обмежені середньовічні сади фортець тепер замінюються великими садами замків і парками.

Ренесансні сади нагадували "зелені кабінети", в яких можна було усамітнитися серед запашних рослин в красивій альтанці. Кожна така ділянка планувався згідно єдиної, тільки йому призначеної темі. З'єднувалися такі "кабінети" декоративними переходами з алеями, сходами, арками та іншими садовими будівлями.

За часів бароко (кінець XVI і початок XVII століть) в садах стали модними скульптури (в тому числі і сформовані із зелених рослин), стало більше уваги приділятися колірного рішення садового ландшафту. Цей період знаменний пишними формами, багатим оздобленням і розкішшю. Одним з найголовніших вкладів в мистецтво саду періоду бароко є перехід саду в прилеглий ландшафт. Це досягалося або завдяки створенню спеціальних оглядових майданчиків з виглядом на відповідну ділянку, або фактичним злиттям саду з навколишнім ландшафтом шляхом влаштування алей, стежок і т.д.

Епоха класицизму в садових будівлях і плануванні відрізняється строгими геометричними формами і стриманістю. Потрібно відзначити, що зміна стилю не відбувалася стихійно. Стилі нагромаджувалися один на одного поступово витісняючи більш старі віяння. Особливо таке нагромадження стилів позначилося в XIX столітті, де став переважати "вещіцізм" і пристосування до того чи іншого стилю. Відмінною рисою архітектури даної епохи став стиль модерн. І лише коли Європою опанував дух англійського стилю садів і парків, сформувалося правильне ставлення людини до природи.

XX століття (особливо його кінець) відрізняється революційними перетвореннями в архітектурі будівель і ландшафтному дизайні. З'явилися нові, абсолютно фантастичні конструкції в садовій архітектурі. Домашній інтер'єр став наближатися до садового ландшафту, змістилися і стали менш помітними кордону їх розділяють.

Великий відбиток на формування стилів надавали традиції і культура різних народів. Особливо часто архітектори вдавалися до східної архітектури домінуючу роль в якій грали Китай і Японія. Японський бонсай (мистецтво вирощування рослин в судинах) і китайський ландшафтний Фен-Шуй використовувалися дизайнерами всіх часів і народів. Розглядаючи садові будови з цегли і каменю, ми згадували роль стилізованих тварин в ландшафтному дизайні Фен-Шуй. Але цим мистецтво Фен-Шуй не обмежується. Секрет цього мистецтва (або цілої науки) закладений в глибоких знаннях законів природи, які застосовують при формуванні ландшафтного ділянки. Багато хто вважає, що процвітання Тайваню та Гонконгу пов'язано саме з Фен-Шуй, так як кожен поважаючий себе бізнесмен в цих країнах користується послугами фахівців даного мистецтва. Грамотне планування приміщень і садових ділянок, тісний взаємозв'язок їх розміщення і розташування відносно сторін світу, вибір форми щодо місцевості - ось відмінна риса Фен-Шуй. Ці знання законів природи допомагають максимально правильно використовувати їх при формуванні ландшафту.

Архитектура и дизайнВходу на територію ділянки приділяється особлива увага, так він відокремлює дві умовні зони. Переходячи цю межу, простий городянин стає господарем. Тому ворота є символом його благополуччя і успішності. Добре, коли ворота виконані у вигляді арки, тобто, закруглені зверху. Арка символізує веселку - "небесну браму" і приносить удачу господареві ділянки. Точно такий же сенс мають арки, що розділяють окремі зони ділянки. Вони можуть бути кам'яними, дерев'яними, металевими або у вигляді зелених насаджень. Все залежить від того, в якому секторі ділянки розташована арка. У південному секторі арка робиться дерев'яної, на південному заході - цегляної або кам'яної, а в західному секторі - бажано робити її з металу.

Розміщення будинку на ділянці теж має дуже важливе значення. Фасад його повинен дивитися на південь, схід або південний схід, менш сприятливий напрямок фасаду на південний захід або захід і небажано північне і північно-західний напрямок. Через вхід в будинок проникає доброчинна енергія, тому важливі його парадність і солідність.

Важливим атрибутом ділянки є садові будови і квітники. Квіти повинні мати різний відтінок, але їх теж слід розміщувати по зонам. Так, червоні квіти в південному секторі саду приносять удачу, а для заходу і північного заходу краще підходять білі і жовті кольори. На сході і південному сході доречні будь-які рослини, крім колючих насаджень, які можуть принести небажані (колючі) зміни.

Архитектура и дизайн

Напевно, зараз неможливо точно визначити, де з'явилися перші альтанки та інші садові будови, призначені для відпочинку. Достеменно відомо, що в Стародавньому Єгипті будували дерев'яні альтанки за багато століть до н.е. Невеликі, леглкі з розсувними дверима садові будиночки, що нагадують альтанки і навіси, вже багато століть будують в Китаї і Японії. Серед південних народів завжди були популярні навіси, альтанки, перголи, які допомагали сховатися від променів палючого сонця. Особливо популярні були такі споруди в країнах Середземномор'я, які знайшли своє відображення в грецьких портиках і римських колоннадах епохи Відродження. Альтанки без стін, що мають в плані форму квадрата або восьмикутника, вже багато століть будують в Англії і Нідерландах. Як правило, вони будувалися на самому видному місці і були центром розкішного саду або парку, прикрашаючи його своїми формами і архітектурою. Такі альтанки - газебо були запозичені багатьма європейськими країнами і стали широко відомі всьому світу. З Європи архітектура альтанок перекочувала а Америку разом з першими поселенцями. Спочатку вони ставилися в садах і присадибних парках тільки багатих людей як символ благополуччя і зв'язки з Європою. Не обійшли стороною альтанки і Росію, на яку мала великий вплив культура Франції та Англії. Практично жодна багата садиба не обходилась без садової альтанки, в якій проводили дозвілля наші знатні предки. Разом з альтанками широко застосовувалися деки, навіси, тераси, що примикають до будинку або побудовані на схилі пагорба і мають дощатий настил. Над цими спорудами працювали знамениті архітектори, створюючи воістину твори мистецтва. Про зовнішній вигляд садових будівель того часу ми можемо судити за численними художнім полотнам, які збереглися до наших днів. І в даний час знаходиться чимало любителів архітектурних форм минулих століть. Але в архітектурі XX століття (особливо в його другій половині) стався революційний зрушення. Цьому сприяла поява в будівництві нових сучасних технологій і матеріалів (пластмасові та алюмінієві профілі, різні види сучасної покрівлі і т.д.). Тому в садах і присадибних парках наших сучасників можна зустріти будови найрізноманітніших форм і стилів. Але всі вони переслідують одну мету - створення затишної зони відпочинку на лоні природи.

Інші статті розділу «Архітектура та дизайн»

На даній сторінці будуть представлені статті та деякі описи пропонованих нами товарів, а також деякі теоретичні аспекти на допомогу майстру.

наверх